
Ochraniacze kolan i goleni to obowiązkowy element wyposażenia każdego zawodnika, niezależnie od wybranej dyscypliny sportów motorowych. Nakolanniki są używane do ciężkich treningów motocrossowych, jak również do spokojnej jazdy szosowej.
Dostępnych jest wiele różnych nakolanników. W tym artykule przyjrzymy się cechom każdego typu i podkreślimy główne różnice między modelami, aby pomóc Ci wybrać najlepszą ochronę.
Klasyczne nakolanniki motocyklowe
Jest to najbardziej powszechna, prosta i niedroga opcja ochrony kolan i goleni. Najczęściej spotykana konstrukcja składa się z dwóch niskoprofilowych, sztywnych paneli z tworzywa sztucznego, zamontowanych na miękkiej wyściółce.
Mocowanie na nodze zapewniają 2 lub 3 (rzadziej 4) elastyczne paski z rzepem. Zdarzają się modele ze specjalną „skarpetą” na kolano, do której za pomocą rzepa przymocowana jest sztywna ochrona. Modele z podwójnym paskiem są przeznaczone do stosowania pod spodniami, np. moto-spodniami lub dżinsami, które dociskają i zabezpieczają ochronę w obszarze kolan.
Ochrona kolan i nóg
Ochraniacze na kolana z moto-tour.com.pl chronią nogi motocyklisty przed lekkimi uderzeniami, ewentualnymi stłuczeniami i otarciami przy miękkich upadkach. Czasami istnieją wersje z oddzielnymi ochraniaczami kolan i goleni. Ten typ nakolannika jest częściej stosowany w kolarstwie górskim, BMX, skateboardingu, snowboardzie, jeździe na rolkach itp.
W przypadku motocykli terenowych, prosty ochraniacz kolan i goleni jest odpowiedni dla początkujących, a także dla dzieci i młodzieży. Nadają się również do rekreacyjnej jazdy szosowej. Niedrogie nakolanniki chronią nogi jeźdźca przed stłuczeniami, ale nie uchronią ich przed ciężkimi upadkami. Dlatego nie jest zalecany do poważnego treningu motocrossowego lub enduro.