
Chociaż powszechne wykorzystanie silników dwusuwowych minęło bezpowrotnie za sprawą rygorystycznych norm emisji spalin, to nadal są wykorzystywane w wyczynowych motocyklach typu cross i enduro. Jest tak za sprawą ich niskiej masy, prostej konstrukcji oraz możliwości uzyskania dużej mocy ze stosunkowo małej pojemności. Mogłoby się wydawać, że prostota konstrukcji oraz z góry założona niska trwałość, powodują, że motocykle tego typu nie wymagają wysokiej jakości olejów – nic bardziej mylnego.
Czy watro inwestować w droższe oleje?
Jeśli zależy nam na wykorzystaniu potencjału naszego silnika w stu procentach, wybór odpowiedniego oleju jest kluczowym zagadnieniem. Dobrej jakości olej silnikowy 2t (https://moto-tour.com.pl/pl/menu/oleje-2t-191176.html) zapewni nam nie tylko wydłużony czas trwałości układu korbowo-tłokowego, ale też dobre spalanie mieszanki. Dzięki temu unikniemy gromadzenia się nagaru, który nie pozwala na rozwinięcie pełnej mocy. Do nowoczesnych silników 2t należy wybierać najwyższej jakości oleje syntetyczne. Stosowanie olejów zalecanych do silników 2t znanych z poprzedniej epoki, może okazać się zabójcze dla naszego wyczynowego silnika.
Nie tylko olej
Warto zadbać również o kontrolę pracy dozownika. Zbyt mała ilość oleju w mieszance może doprowadzić po prostu do zatarcia silnika, natomiast skutkiem zbyt dużej jego ilości będzie pojawianie się wspomnianego wcześniej nagaru. Również zbyt niskie obroty na biegu jałowym mogą skutkować obniżeniem trwałości silnika, ponieważ wówczas zbyt mała ilość środka smarującego dociera do jego wnętrza.